spelregels

De deelnemers worden opgedeeld in vier groepen, waarbij in iedere groep tenminste één kaartlezer, één iemand met een smartphone (met internetverbinding en camera) en één kroegtijger behoort te zitten.

Barcodes:

De speurtocht bestaat uit vier deel-trajecten, waarvoor iedere groep bij aanvang een routebeschrijving (met vragen) en stadsplattegrond krijgt. Ieder traject leidt naar een bar. Om erachter te komen bij welke bar je moet zijn, moet je de barcode kraken. Dit doe je door je geweldige Wehrens-hersenpannetje aan het werk te zetten, je –genetische bepaalde- superlijf wat te shaken of de aangetrouwde/bevriende aanhang te commanderen.

Als je de code hebt gevonden, kun je dit wachtwoord op deze website invoeren, waarna vervolgens de exacte lokatie van de kroeg wordt geopenbaard.

Opdrachten

Tijdens de speurtocht komen er een aantal opdrachten en vragen aan bod die –in tegenstelling tot de barcodes- van essentieel belang zijn om de speurtocht te winnen, iets waar het natuurlijk allemaal om draait. Meedoen kan misschien wel leuk zijn, maar dat levert voor de rest niks interessants op, winnen natuurlijk wel.

Drie manieren om keihard punten te scoren:

  • Straatvragen en opdrachten; tijdens de wandeltocht hebben we wat pittige vragen en heftige opdrachten bedacht, die zelfs voor een Wehrens-lid op te lossen zijn en punten opleveren.
  • Barvragen: In iedere bar bevindt zich een professioneel team van ervaren quiz-masters die haar sporen ruimschoots verdiend heeft in de internationale showbiz-wereld.  Beantwoord de hoogstaande wetenschappelijk onderbouwde vragen correct en je staat weer een stapje korter bij het eindpodium.
  • Eieren: Nu al een rotsvaste traditie tijdens de Wehrens-Reunie: paaseieren zoeken voor gevorderden. Na eeuwen in een Ambies veld te hebben lopen zoeken vorig jaar, leek het ons verstandiger de activiteit naar het overzichtelijke stadsbeton van Luik te verplaatsen.  Iedere groep zoekt naar zijn kleur eitjes (aanwijzigingen vind je in de speurtocht-omschrijving), maar natuurlijk mag je andermans ei gerust in de maas gooien. Oorspronkelijk zijn er  10 eieren van iedere kleur, maar natuurlijk kan het ook best zijn dat de plaatselijke bevolking ze al heeft opgegeten. Het aantal waarmee je de eindstreep behaalt,  telt eveneens mee om de speurtocht te winnen.

Hoofdprijs:

De groep die er het meest van bakt wint de eeuwige roem, een dikke pakkerd van een jurylid naar keuze en nog ‘iets anders heel moois’.

Originaliteitsprijs:

De originalteitsprijs wordt met veel respect en pure lof overhandigd aan De Grootste Sjoemelaar/Valsspeler van het jaar (m/v).

Belangrijk:

  • het hele programma duurt ongeveer 3,5 uur, mocht je halverwege geen zin meer hebben, heb je pech.
  • je mag je broertjes, zusjes, neefjes en nichtjes best knijpen of aan hun haar trekken, als ze er maar geen zichtbaar letsel aan overhouden
  • regel twee geldt ook voor je ouders, ooms en tantes, maar niet andersom. De oudste generatie dient het goede voorbeeld te geven
  • quizmasters en organisatoren omkopen of gewoonweg zat voeren mag.